maria elena
Membru activ
 Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 30
|
|
A nu fi liber inseamna a avea un instinct:instinctul de turma!Acest instinct de a face ce face majoritatea, fãrã a gândi dacã aceasta actioneazã bine sau nu, îl numesc instinct de turmã cu niste cuvinte, sau comoditate si lene de gândire (sã fie oare incapacitate?) cu alte cuvinte si îl vãd foarte prezent (dacã nu aproape omniprezent) în societatea actualã.
Asadar, turma (societatea) are un anumit nivel mediu de culturã, stie anumite lucruri despre lume, destul de putine ce-i drept, de fapt chiar foarte putine si pretinde noilor nãscuti ai turmei sã învete doar atât cât stie si ea.
Dacã acestia vor vrea sã stie mai mult, imediat li se vor pune tot felul de piedici, le stiti si voi: “nu mai citi atâta cã înnebunesti� sau “prea mutã stiintã stricã�… (astea sunt piedici “populare�). Mai sunt si piedici “religioase� de exemplu : “sã nu citesti nimic în afarã de Biblie si ce îti recomandãm noi ca sã nu te atace diavolul cu niscaiva idei…� sau mai este piedica “derutei culturale�, adicã în general e considerat cultivat, în societatea noastrã, un om care stie foarte multe lucruri care nu-i folosesc de obicei aproape la nimic (practic).
Tot în spiritul instinctului de turmã, oamenilor ori le e lene sã gândeascã singuri, ori le e fricã, ori amândouã.
Adicã de exemplu întrebi pe cineva, ceva din domeniul religios, ca de exemplu cum e problema cu iadul vesnic (sau cu mântuirea, sau pãcatele…) si el te repezeste: “da’ ce treabã ai tu cu mine, du-te si întreabã-l pe popa� de parcã el nu trebuie sã stie, pe el nu-l afecteazã deloc existenta acestor fenomene (aspecte ale manifestãrii). Infantilism, ce mai!!!
Oamenii nu sunt obisnuiti sã gândeascã cu capul propriu: religia le spune direct ce sã creadã, societatea cum sã actioneze (stiti si voi: “doar banii sunt importanti, restul sunt povesti�), pãrintii cum sã gândeascã: cu mânie, orgoliu, lãcomie, tristete, fricã etc. …, chiar dacã nu o fac direct, o fac prin puterea exemplului (dar o fac direct).
Astfel, oamenii se limiteazã sã gândeascã doar cum gândeste turma, iar gândirea acesteia, cum e rezultatul gândirii membrilor componenti, cam stã pe loc pentru cã asa cum am arãtat, acestia cam obisnuiesc sã nu gândeascã.
Se mai gãseste câte un om dintr-un milion care sã formeze vreo ideologie si sã convingã cu eforturi mari vreo câtiva oameni de validitatea ei, în ciuda instinctului de turmã al acestora (care prima datã îi face sã respingã ideologia) si dacã aceasta are norocul “sã vinã la modã�, adicã sã fie adoptatã bineînteles fãrã a fi înteleasã sau fiind înteleasã gresit (în spiritul de turmã bineînteles), gândirea turmei se va schimba destul de greu ce-i drept, dar fãrã efecte prea mari asupra gândirii individului pentru cã acesta va continua sã copieze gândirea turmei. E, asta e, deocamdatã…
Acum sã luãm în discutie o problemã conexã cu acest instinct de turmã: ce merit poate avea un om pentru cã are o religie anume (am eu ceva cu religia, dar asta e) din moment ce nu a ales-o din mai multe posibile, ci altii i-au impus-o (mai mult sau mai putin constient)?
Eu pot garanta cã cel putin 70% din toti cei care se vor naste în România vor deveni automat ortodocsi (bineînteles doar cu numele), nu de alta, ci din sus-numitul spirit de turmã. În aceastã ordine de idei, pretentia majoritãtii religiilor cã religia lor e unica adevãratã e absurdã, pentru cã sã zicem cã de exemplu singura adevãratã e ortodoxia.
Bun, acum trebuie sã fiti de acord cu mine cã în spiritul acestei credinte, Dumnezeu e cel care hotãrãste unde se va naste fiecare fiintã. Sunteti de acord, nu? Asadar sã zicem cã el trimite o fiintã sã se nascã în Turcia si una în România. De aici rezultã logic cã automat una se va mântui pentru cã a “nimerit� în turma “bunã� si cealaltã nu, pentru cã a “nimerit� în turma rea.
Termenul “nimerit� nu-si are valabilitate pentru cã Dumnezeu i-a impus fiecãrei fiinte unde sã se nascã, deci e clar cã cel putin cam 80% din responsabilitatea mântuirii celor doi oameni (în spiritul celor arãtate mai înainte în legãturã cu alegerea si cu instinctul de turmã) îi revine lui Dumnezeu. Am zis 80% ca sã nu zic mai mult. Ãsta a fost exemplul.
Asadar, ce merit are un om cã are o religie sau alta pe acest pãmânt, în lumina celor expuse de mine mai sus? a fi liber inseamna a te priva de acest instinct...
|
|